Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Call Center

Możesz być pewny, że to oszustwo! Przestępcy potrzebują tych informacji, by dostać się do Twoich pieniędzy z rachunku, a nawet ukraść Twoją tożsamość, by móc potem zawierać umowy kredytowe w Twoim imieniu.

Pamiętaj, że oszuści, aby wzbudzić swoją wiarygodność, mogą nawet podszyć się pod prawdziwy numer telefonu z Banku. 

Jak możesz zatroszczyć się o siebie, gdy otrzymałeś telefon od oszusta?

  • Rozłącz się.
  • Upewnij się, że istotnie połączenie zostało przerwane.
  • Zadzwoń do Banku na nr telefonu dostępny na stronie internetowej Banku i przedstaw sprawę.
  • Zgłoś sprawę organom ścigania, gdy ujawniłeś poufne informacje o sobie lub zainstalowałeś aplikację wskazaną przez oszusta.
  • Przed ponownym korzystaniem z bankowości internetowej –  przy użyciu nowych środków dostępu – upewnij się, że urządzenie, z którego korzystasz jest wolne od wszelkich podejrzanych instalacji oraz zabezpieczone aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.

Klienci zwykle czują, że rozmowa z rzekomym pracownikiem nie odpowiadała standardom instytucji, którą jakoby reprezentuje oszust, była nietypowa a zadawane pytania powodowały dyskomfort.
To intuicja – zaufaj jej. Nie ujawniaj swoich poufnych danych, zadbaj o siebie i nie daj się oszukać!

Wybierz inny produkt:
Newsletter Bezpieczeństwo
Otrzymuj bezpłatne informacje o promocjach i nowych ofertach.
Bądź na bieżąco i zarabiaj od dziś.