Gwarancje bankowe
Gwarancja bankowa jest to jednostronne zobowiązanie banku do zapłaty wskazanej w gwarancji kwoty w przypadku, gdy zleceniodawca gwarancji nie wywiąże się ze swojego zobowiązania wobec beneficjenta gwarancji.
Podstawą udzielenia przez Bank gwarancji jest zawarty pomiędzy zleceniodawcą
a beneficjentem gwarancji (wierzycielem) kontrakt (umowa, faktura, faktura proforma)
lub oferta przystąpienia do przetargu.
Najczęściej spotykane są następujące rodzaje gwarancji:
- gwarancja przetargowa (wadialna)
- gwarancja terminowej zapłaty
- gwarancja dobrego wykonania umowy
Twoje korzyści
- Bezgotówkowa forma zabezpieczenia zobowiązań wobec kontrahentów
- Korzystniejsze warunki transakcji - możliwość odroczenia terminów płatności w przypadku zabezpieczenia kredytu kupieckiego
- Wzrost wiarygodności firmy wobec nowego kontrahenta
Warunki przyznania gwarancji bankowej
- posiadanie rachunku bieżącego w Banku,
- posiadanie zdolności kredytowej,
- zaproponowanie odpowiedniego zabezpieczenia zaakceptowanego przez Bank.
Podobne produkty