Ochrona prywatności
Piastowski Bank Spółdzielczy w Janikowie, jako Administrator danych, przetwarza dane osobowe w celu prowadzenia działalności bankowej, a w szczególności:
- realizacji wzajemnych zobowiązań pomiędzy Bankiem a jego klientami, wynikających z podpisanych umów,
- usprawnienia komunikacji z klientami,
- działalności marketingowej oraz statystycznej,
- realizacji obowiązków wynikających z Kodeksu pracy wobec osób zatrudnionych w Banku, członków Zarządu i Rady Nadzorczej oraz członków Banku,
- podjęcia niezbędnych działań wobec kandydata do pracy.
Bank nie przetwarza danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących skazań, orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
- osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych; zgoda może obejmować również przetwarzanie danych w przyszłości, jeżeli nie zmieni się cel przetwarzania; w każdym przypadku oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawiera informację o:
- pełnej nazwie Administratora danych i adresie jego siedziby,
- celach i zakresie przetwarzania tych danych,
- przewidywanych odbiorcach lub kategoriach odbiorców – jeżeli administrator przewiduje udostępnienie danych,
- prawie dostępu do treści danych i ich poprawiania,
- dobrowolności albo obowiązku podania danych, a jeżeli taki obowiązek istnieje, o jego podstawie prawnej
- jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
- jest to konieczne dla realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,
- jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą; za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych oraz dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.